söndag 17 februari 2013

hemma hos mormor

Idag har jag hälsat på hemma hos mormor, alltid lika mysigt. Hon har en riktig liten guldgruva, man hittar alltid något nytt roligt när man är där. Hon har sedan länge sagt till mig att om jag behöver något är det bara att komma och hämta. Jag är såklart väldigt glad för detta erbjudande men frågan är bara vart ska jag gör av allt?!

Jag fick i alla fall med mig några prylar idag: massor med böcker med 80-talsstickning, en gammal kamera och en väst.
 
Jag vet inte om mönstren i böckerna är något att ha. Jag är ju inte jättesugen på axelvaddar och neonfärgat, men jag såg att det fanns lite andra intressanta sidor om hur man färgar garn, så de kanske kommer till användning i alla fall.   
Kameran vet jag inte om den fungerar, men den är ju fin som prydnad i vilket fall som helst.
 
Jag känner att jag måste sticka min första (enkla) tröja snart, så jag kan förstå de svårare bättre. Har hittat flera tröjor/koftor jag vill sticka men inte har tillräckligt med erfarenhet..
 
God natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar