tisdag 31 december 2013

En ny tröja

Detta året har jag inte gett bort en enda stickad julklapp mot förra året då de nästan enbart innehöll det, därför behövde jag ett december- och julprojekt.  I början av december beställde jag garn till en tröja och en kofta, en Riddari och en Siri.

Aldrig har jag gjort något som jag har varit så nöjd med och känslan att bära något som man har lagt ner så mycket tid på är obeskrivlig. Mönstret var väldigt lätt att förstå och det fanns inga missförstånd. Jag stickade färdigt denna på ca 2-3 veckor vilket jag tycker är ganska snabbt. De senaste månaderna har jag bara haft ett projekt på gång samtidigt och det har faktiskt varit rätt skönt att avsluta ett projekt innan man börjar på nästa.



Garn: Onion, organic cotton + merino wool från magasin duett. Ett härligt garn att arbeta med och det kommer jag definitivt använda mig av igen!
Stickor: jag har använt mig av stickor 5,5 och 4,5 mm och det är en av anledningarna till varför det har gått så fort att sticka färdigt den. 

Jag har aldrig fått så mycket uppskattning på instagram och facebook som just den översta bilden och det gör mig väldigt väldigt väldigt glad att det är något som jag själv är så nöjd med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar