torsdag 23 maj 2013

disktrasstickning

Grejen är den att när jag har hållit på att virka så mycket de senaste dagarna så har jag ansträngt högerhandled ganska mycket. Därför får jag lägga virkningen åt sidan ett tag för att återhämta mig, men igår på jobbet så lyckades jag på något sätt vricka till armen också, så nu känns det som om en nerv ligger i kläm. Detta har alltså resulterat i en väldigt ond arm som nästan inte har kunnat göra något idag.. men man kan ju inte lägga ifrån sig stickningen.

Jag har använt ett handledsskydd som stöd, i och för sig ett förstort men bättre än inget! Dagen har bestått av disktrasstickning och garnshopping! För vad passar inte bättre, när man inte kan sticka så mycket, att köpa nytt garn och planera nya projekt! Dessutom så var det rea i garnbutiken, perfekt!

 
De här underbara babyblå nystanen hade jag tänkt skulle bli en liten kofta av något slag.
 
 
Två nya paris-nystan till min svarta tröja och en pastellgrön som förmodligen ska bli en disktrasa!
 
 
Två eskimo som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med, men var ju billigt och jag tycker om det.
 

 
Härlig sommarfärg i den nya lägenheten! Man blir så glad när man pyntar hemmet med lite små stickade saker.
 
 
Nu har vi fått internet till vår lägenhet, så nu kommer det bli mer bloggande från mig! Dessutom har min sambo Robin skaffat en blogg också fromflubtorock, kika gärna in på den!
 

 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar