tisdag 28 maj 2013

Helgen och en PW

Helgen har bestått av jobb och städning varvat med stickning och lite god mat.


 
 
En väldigt intensiv helg, men jag har fått mycket gjort. Städat hela lägenheten och det är inte lätt när man har en jobbig dammsugare! För det första låter den jättemycket och så lossnar själva munstycket från slangen, gör den inte det så lossnar slangen från dammsugaren... Jag får alltså gå och hålla ihop slangen och munstycket samtidigt som jag puttar fram dammsugaren på golvet och det är inte jätteroligt när man redan är varm och svettig bara av att dammsuga. Nog klagat på det, nu är det rent och snyggt i alla fall!


Det är så skönt att vi har en liten uteplats vid vår lägenhet, så vi har möjligheten att gå ut! Mycket bättre än en liten balkong. Jag åt faktiskt frukost ute där en dag nu i helgen, så skönt!

Idag är jag hos mamma och pappa igen. Jag och min syster har varit ute och gått en PW. Det är härligt att komma tillbaka hit när det är så somrigt ute. Jag har också börjat packa ihop min stash och stickor för flytten.
   
 
En häftig spindel vi såg på vägen!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar