måndag 20 maj 2013

Hej!

Jag är inte bortrövad och inlåst i en källare i USA, även om man kan tro det på grund av min frånvaro här på bloggen. Nej så här är det, innan jag åkte till USA fick jag och min pojkvän reda på att vi fått en lägenhet, så direkt när jag kom hem började packandet om igen och jag har inte förrän nu haft tid till att skriva.. Nu är vi färdigflyttade i alla fall även om vi inte har fått i ordning på alla grejer hemma. Känns verkligen jätteskönt att ha något eget men mer om det senare.

USA-resan var verkligen kanon! I New York bodde på ett hotell som låg nästan mitt inne i smeten, så vi behövde inte gå så långt. Vi gick på Time Square, åt på Dunkin' Donuts, såg gula taxibilar, fikade i Central park, mindes på Ground Zero, vinkade till frihetsgudinnan, tittade på utsikten från Rockefeller center, stötte på Flatrion building med mera.

 
 
 
 
 
 
 
 
Det var i Pittsburgh vi var resten av veckan, där bor min kompis och hennes värdfamilj. Där gjorde vi lite mer vardagliga saker som att handla i en vanlig mataffär och lekte med barnen. Det var väldigt intressant att få bo i en amerikansk familj.

Det var väldigt svårt att undvika socker där och var det inte socker i så var det sötningsmedel, aldrig utan sötman. Fullkorn fanns det inte så mycket av heller.

Sedan besökte vi såklart en garnaffär också! Hittade garn som jag ska sticka en solution av, jag tror det kommer bli bra. Längtar tills jag kan börja med den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar