onsdag 28 augusti 2013

Borås

Idag var jag, min sambo Robin och min pappa ute på en liten biltur till Borås. Det är så att jag börjar på högskolan där på måndag och vi skulle titta hur allt såg ut. Det kommer nog bli riktigt bra och nu har jag faktiskt börjat längta till att börja plugga igen. Jag ska läsa civilekonomprogrammet och jag hoppas verkligen att det är något för mig! Det hade varit så skönt att träffa rätt på utbildning direkt så man blir färdig och kan börja jobba. Jag har inte läst mycket ekonomi på gymnasiet, så det ska bli roligt att lära sig mer om det.

MEN, det bästa av allt är att jag kommer pendla med tåg till Borås, alltså kommer jag ha mycket tid över till att sticka! Jösses, jag har verkligen möjligheterna till att kunna producera massor!

Jag testade lite idag redan med att bilsticka. Jag hann med massor under färden, fantastiskt! Inte nog med att vi fick se fina Borås, utan vi hittade även en bra loppis. Jag kan lägga upp bilder imorgon på mina fina fynd.

Borås är ju en gammal textilstad, så det fanns textilrelaterande prylar på loppisen. Underbart att titta på. Knappar i massor, trådar, tyger, små garnhärvor och så vidare.

 

 
 
För övrigt så mongamstickar jag på min Emelie nu, så innan den är färdig blir det inga nya projekt. Hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar