torsdag 15 augusti 2013

Semester...?

Jag har verkligen tagit semester från bloggen i sommar, men jag har inte haft någon som helst semester från jobbet och det har tagit på krafterna. Jag har knappt hunnit sticka.. Har i princip varit ledig 10 dagar i sommar allt som allt, så nu i slutet har tröttheten slagit mig och jag har blivit sjuk. Det är väl kroppens sätt att säga ifrån antar jag... men nu får jag sticka lite istället så jag kommer i fas med alla projekt som är igång!

Min solution är färdigstickad, blockad och trådarna är fästa. Jag blev riktigt nöjd eftersom det var min första spetsstickning och min första blockning (var inte alls så svårt som jag trodde). Garnet heter Happy feet som är en blandning av merino ull och nylon.



 


Min snälla syster fick fota mig med hennes nya kamera, som är jättebra! Kanske blir ett nytt kamerainköp för mig i framtiden...

Jag har även börjat sticka på en kofta och inte vilken kofta som helst utan en Emelie. Har bara börjat lite på resåren men jag är så förväntansfull över denna att jag bara vill ha den färdig nu! OBS mobilbild!
 

 
 
Sedan har jag stickat med lin för första gången. Disktrasor såklart, det är det bästa! Mobilbild igen.

 
 
 
Nu när hösten smyger sig på blir man ju mer och mer sugen på att sticka vantar, mössor, raggsockor och så vidare. SÅ MYCKET ATT GÖRA UNDER VINTERN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar