måndag 23 september 2013

Gamla prylar

Jag bad mamma ta med alla mina vantar, mössor och halsdukar som jag hade hemma hos dem. Tyckte det var dags att börja använda lite höstiga kläder nu. Jag har faktiskt längtat till att mysa ner mig i en stor halsduk och värma mig i ett par tumvantar.När hon rotade igenom mina saker hittade hon även några av mina verk från högstadiet, otroligt vackra!



Idag hade jag inte alls valt de färgerna eller kvalitén på garnet. Jag tror det är en akrylblandnig. Roligt att se hur smaken har förändrats under åren och framförallt tekniken. De här gjorde jag för "bara" fem år sedan, mycket har hänt på de åren. Mycket har hänt bara på det senaste året, för det var nästan exakt ett år sedan jag började sticka på "heltid". Innan det stickade jag lite på hösten och när jag kände att jag ville ha något,
jag har ju alltid velat gå in i garnaffärer och klappa på garner.

Förra året var jag och min familj på något som kallas konstnatten. Där får alla konstnärer ställa ut sina alster på en kväll/natt, en mycket mysig upplevelse. Vi besökte en stickerska och jag tror aldrig att jag har blivit så inspirerad av någon eller något förut.Stickningen och garn har alltid varit en del av mitt liv, men jag hade aldrig trott att det kunde betyda så mycket som det faktiskt gör. Förra året fick jag se att det går att göra så mycket mer än att bara sticka uppifrån och ned. Stickning är ett hantverk och man kan göra fantastiska kreationer med två stickor och lite garn. Det var en helt ny värld som öppnades för mig och jag upptäckte fler och fler sidor på internet som handlade om stickning. Efter det har det bara fortsatt, jag vill utvecklas mer, lära mig nya tekniker, färga och spinna garn, börja designa egna mönster, ja listan är lång och det ska bli himla roligt att möta de nya utmaningarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar