lördag 28 september 2013

Syfestivalen

Vilken tur jag har som har hamnat i Borås, syfestivalen är i just i där. Hur smidigt som helst att svänga in där efter skolan och roligt att för en gång skull vara nära till ett stickevenemang! Den främsta anledningen till att jag ville åka dit var för att klämma och känna på tantkoftas och magasinduetts fina garn! Jag ville inte gå därifrån, så fantastiska garner de hade båda två om jag hade fått tillåtelse från min plånbok så hade jag köpt alla härvor och nystan.


Trekking tweed -den gröna och den gula, ska bli två par strumpor hade jag tänkt. 
Silke-merino- den blåa ska bli en sjal som heter bows and arrows och det är MariaOlssonknits som har designat den. Det mönstret köpte jag där också.
Supersoft - De ska bli vantar troligtvis från min nya fina bok, vantar för alla årstider!
Sedan köpte jag också tantkoftas mönster för uppifrån och ner koftan!

Mycket planerat nu så det är bara att sätta igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar