lördag 19 oktober 2013

Det är vantarnas höst!

Jag har varit så oerhört sugen på att förstora mitt vantförråd inför hösten och just nu håller jag på för fullt. Mycket lämpligt att vantar för alla årstider släpptes nu innan hösten så man verkligen kan inspireras och sticka hur många olika vantar i alla sortens färger som helst, jippie! Jag började med min absoluta favorit från boken, Vega. Jag använde stickor 2,5 och de blev lite försmå för mig så nästa par ska jag sticka med storlek 3 får vi hoppas det blir lite bättre! Det gula och vita garnet är drops baby merino och det röda är magasin duett's supersoft.

Innan jag hade fått hem min bok höll jag på med ett par vantar redan och det var rosenvantarna från boken varma tumvantar och några sockor. De har jag velat sticka sedan förra året så nu tog jag äntligen tag i dem. Garnerna till dessa vantar är restgarner så är inte riktigt hundra på vad det är för några, förutom det röda som är resterna från min solution.



Nästan lika fina på avigsidan.

Efter dessa två har jag börjat med ett par Hierro i min Pompom tidning, förhoppningsvis blir de klara snart också så att ni får se bilder! Sedan har jag tänkt mig ett par av vanten Stig, de stickade jag förra året i julklapp till min syster men vill nu ha ett par själv också! 

När alla de här är färdiga så är det bara fortsätta i böckerna, kanske ska slänga en titt in på raverly också för att hitta några fler fina. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar